Εδώ και λίγες εβδομάδες τον απολαμβάνουμε ως Αντώνη Λινάρδο στην νέα σειρά της ΕΡΤ «Ο Όρκος», σε σενάριο Τίνας Καμπίτση και σκηνοθεσία του Σπύρου Μιχαλόπουλου. Ο Μανώλης Εμμανουήλ, (Manolis Emmanouel), με μεγάλη πορεία στο εξωτερικό και με βάση του- μέχρι πρότινος- αποκλειστικά το Λονδίνο, παίζει για πρώτη φορά στην μητρική του γλώσσα, κρατώντας μάλιστα έναν από τους πιο ενδιαφέροντες και μυστηριώδεις ρόλους της σειράς: Υπεύθυνος στο τμήμα Εξαφανίσεων της ΓΑΔΑ, πατέρας ενός μικρού αγοριού και άνθρωπος-κλειδί στην αστυνομική ιστορία που εκτυλίσσεται. Μοιάζει ηθικός και νομοταγής, όμως πιθανότητα κρύβει πολλά…
Εκτός από την μικρή οθόνη, το ελληνικό κοινό έχει πλέον την ευκαιρία να δει τον Μανώλη Εμμανουήλ και σε μια ταινία, η οποία πρόσφατα ανέβηκε στην δημοφιλή πλατφόρμα Netflix. Πρόκειται για το πολυαναμενόμενο “Greed” του Μάικλ Γουιντερμπότομ, το οποίο γυρίστηκε στη Μύκονο.
Διαθέσιμη εδώ και λίγες μέρες με ελληνικούς υπότιτλους, η ταινία που σκαρφάλωσε στο Top 10 της δημοφιλούς πλατφόρμας, μιλά για την ιστορία ενός μεγιστάνα της μόδας, ο οποίος γιορτάζει τα 60α του γενέθλια με ένα μεγαλειώδες πάρτι στο κοσμοπολίτικο νησί των Ανέμων. Την ίδια στιγμή, ένας δημοσιογράφος που γράφει τη βιογραφία του δισεκατομμυριούχου, ταξιδεύει στην Ασία και επισκέπτεται τα εργοστάσια, τα οποία κατασκευάζουν τα ρούχα που τον έκαναν πλούσιο.
Ο κεντρικός χαρακτήρας, τον οποίο υποδύεται ο Στιβ Κούγκαν είναι βασισμένος στον Φίλιπ Γκριν, πρώην ιδιοκτήτη της αλυσίδας Topshop. Τον Κούγκαν πλαισιώνουν τεράστια ονόματα του Χόλυγουντ και της βρετανικής σκηνής. Η ταινία που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο TIFF (Toronto Film Festival) και ευρωπαϊκή στο London Film Festival, θίγει τα καταστροφικά αποτελέσματα της fast fashion, σε ηθικό, ανθρωπιστικό και περιβαλλοντικό επίπεδο, καθώς και τις συνέπειες της απληστίας και του καπιταλισμού.
Ο Δημήτριος του Greed
Ο Μανώλης Εμμανουήλ, ο μοναδικός Έλληνας στη συγκεκριμένη ταινία, υποδύεται τον Δημήτριο, τον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου στο οποίο ο Sir Richard McCreadie (Στιβ Κούγκαν) οργανώνει το πάρτι των γενεθλίων του. Ο Δημήτριος έρχεται σε δύσκολη θέση, όταν ο McCreadie του ζητά να διώξει από την παραλία τους μετανάστες από τη Συρία που έχουν κατασκηνώσει εκεί γιατί του χαλάνε το «ντεκόρ» και το θέαμα θα ενοχλήσει τους διάσημους προσκεκλημένους του.
Ο Μανώλης σημειώνει: «Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία, δομημένη στο στυλ αρχαίας τραγωδίας (ύβρις που κάποια στιγμή πληρώνεται), η οποία καυτηριάζει διάφορα καίρια ζητήματα, όπως το τίμημα του fast fashion (για να πάρουμε ένα μπλουζάκι 5 ευρώ, σε κάποια χώρα της Ασίας ή της Αφρικής εργάτες έχουν δουλέψει άπειρες ώρες σε απάνθρωπες συνθήκες και με εξευτελιστικούς μισθούς), καθώς και το μεταναστευτικό. Ο Μάικλ Γουιντερμπότομ είναι ένας έντονα πολιτικοποιημένος άνθρωπος και με τις ταινίες του πάντα θέλει να αφυπνίσει και να ευαισθητοποιήσει».
Για τους διάσημους συνεργάτες του
«Το κύριο χαρακτηριστικό του Γουιντερμπότομ σαν σκηνοθέτης είναι ο αυτοσχεδιασμός. Ευφυέστατος που διαρκώς σκέφτεται και συνεχώς αλλάζει πράγματα καθώς προχωρά η ταινία. Η βασική οδηγία ήταν ότι δεν θα σταματήσουμε εκεί όπου το τελειώνει το σενάριο, αλλά θα συνεχίσουμε μέχρι εκείνος να πει “cut”! Ο Στιβ Κούγκαν είναι απίστευτα γρήγορο μυαλό, με πολλές γνώσεις και δυνατές πεποιθήσεις, ενώ η Άιλα Φίσερ είναι τόσο αστεία στην πραγματικότητα, όσο και στις ταινίες της. Ο Στίβεν Φράι-μάλλον η πιο δυνατή προσωπικότητα που έχω γνωρίσει από κοντά-λατρεύει την Ελλάδα, ενώ ο Άσα Μπάτερφιλντ είναι από τους πιο ταλαντούχους και μετριοπαθείς ανθρώπους που έχω συναντήσει σ’ αυτόν τον χώρο. Πέρασα δύο αξέχαστους μήνες με αυτούς τους εκπληκτικούς καλλιτέχνες.
+ There are no comments
Add yours