Ο εικαστικός παράδεισος  του διεθνή Γιάννη Αμοργιανού στην S.G. Art Gallery στο Κολωνάκι 

του  Λεόντιου Πετμεζά

Ο διεθνούς φήμης δημιουργός Γιάννης Αμοργιανός μας προσκαλεί στο νέο εικαστικό ταξίδι του που έχει τίτλο Paradise και διαρκεί από τις 14 έως τις 19 Νoεμβρίου 2023 στην S.G. Art Gallery του  γνωστού ξενοδοχείου Saint George Lycabettus, Κλεομένους 2 στο Κολωνάκι. 

Ο καλλιτέχνης λειτουργεί πολυδιάστατα, σε διαφορετικές κλίμακες, επιφάνειες και επίπεδα. Εισάγει το κοινό του σε συναισθήματα που δίνουν την ευκαιρία να τον γνωρίσει καλύτερα .Παρατηρώντας την τεχνική του παρατηρούμε την ιδιαίτερη σημασία της εικόνας του .  Αγγίζει την ματιά και έλκει την ψυχή του θεατή .Τον κάνει να αντιληφθεί την απεικόνιση του κόσμου που μας περιβάλλει και ταυτόχρονα το θετικό που γεννιέται μέσα  από την ένταση. Το μοντέλο στην ζωγραφική του με εξωτερικό πρόσχημα εντείνει την εσώτερη αποκάλυψη για μια αντενέργεια .Οι συλλήψεις που εκθέτει προχωρούν σε μια διαδικασία σχεδιαστικής υπέρβασης, άσκησης του βλέμματος, πάλης της όρασης ,παραστάσεων, ρήσεων και  ιδεών .Η συνθετική οργάνωση του καθηλώνει. Το σύνολο και τα μέρη της τεχνοτροπίας του λάμπουν στο φως και στο χρώμα , μας μεταφέρουν σε  ιδιότυπα μέρη. Οι συνθέσεις του αποτελούν ευπρόσδεκτα μια συνειδητοποιημένη πράξη εφαρμογής που παραπέμπει σε μεταμοντέρνες αποκλίσεις. Καθοδηγεί τις χρωματικές μάζες χρησιμοποιώντας την προσθήκη των υλικών επιδέξια και αυτόνομα στις φόρμες .

Το περιεχόμενο, η φόρμα και η ύλη τείνουν σε μια αναπαράσταση που φορτίζει  με συναισθηματική κατεύθυνση. Η ενασχόληση του εκπέμπει μια ενδελεχή διαλεκτική μελέτη της βίωσης που ενορχηστρώνει σε αφετηρίες μέθεξης και λύτρωσης. Ενέχει την διακοσμητική υφή που προκαλεί ανατρεπτικά την ενατένιση  του καθημερινού υπάρχοντος χώρου-χρόνου. Διακριτικά στηλώνει και ονοματίζει το μύθο του πέρα από το μύθευμα. Με άψογη σχεδίαση προβάλλει την γνώση της παράθεσης σε μελετημένα ενδοσκοπικές καταλήξεις που ξεδιπλώνουν ένα περιβάλλον με σκηνές που κυριαρχούν και μετουσιώνουν την φυσική κατάσταση μέσα από την θέση της γραφής και την θέαση του αποτελέσματος. Αναμφίβολα στα εκθέματα  του Γιάννη Αμοργιανού  πρωταγωνιστούν τα μορφικά και ζωτικά χρώματα με διακριτικά χαρακτηριστικά που δείχνουν μια ταυτότητα και μια άποψη με αυστηρότητα προθέσεων. Συνδέονται μεταξύ τους μέσα από μοναδικές καλύψεις που υφολογικά εκπέμπουν πολυπρόσωπες εντάξεις . Με ευρηματική στερεότητα παρεμβαίνει στην κάθε διάρθρωση.

Οι  οντότητες του παρατακτικά διακρίνονται από μια αρμονία στο ρυθμό των διαθέσεων και εντάσσονται σε ένα αδιάσπαστο σύνολο από επιμέρους στοιχεία. Μετατρέπει βαθμιαία την έμπνευση σε συνέχεια της μνήμης. Μεθοδικά και έντεχνα καταλήγει σε σφαιρικές ολοκληρωμένες στάσεις με επάλληλες ζώνες δεξιοτεχνίας. Τα συγκροτημένα ιδεογράμματα του ισορροπούν και εξάρουν θαυμαστά αρετές. Το περιεχόμενο τους καταγράφει το ένστικτο. Με σκηνική οικονομία και γραφική πρόθεση η τύπωση και η αντίληψη της προοπτικής του προσεγγίζει περισπούδαστα την φωτοσκίαση και προσδίδει στα επιτεύγματα του χαρακτήρα. Πρόκειται για εγκαταστάσεις με  παρεμβάσεις που σχολιάζουν, επεκτείνουν  και  επηρεάζουν καθώς πηγάζουν από  καταστάσεις υπαρξιακής αναγκαιότητας. Κατέχοντας την λειτουργική αξία της σχηματοποίησης και την αδιάλειπτη διατύπωση της λεπτομέρειας αποδίδουν με ακρίβεια την ιδιαιτερότητα  στις καταβολές που ιστορούν την κίνηση .

Οι δημιουργίες του εμπεριέχουν μια ρητορεία με τονικότητα και συσχετισμό, με ασίγαστη στόχευση και αρτιότητα απέναντι στην ιεροτελεστία της περιπέτειας. Ο σεβασμός του ζωγράφου για την τέχνη  είναι προϋπόθεση για την πηγαία ορμή, που λέγεται  δημιουργία. Είναι εκείνο που ζητάει σε ένα έργο τέχνης, που  είναι εμφανές όταν υπάρχει. Σαν κατάκτηση ζωής προέρχεται από έναν άνθρωπο ευαίσθητο και ζωντανό που ξέρει να νιώθει και να εμβαθύνει στον άνθρωπο. Κάθε πίνακας ζει την δική του ζωή, όπως ένα πλάσμα  και υπόκειται στις αλλαγές που υποκείμεθα και εμείς . Αυτό είναι  φυσικό, αφού ένας πίνακας αποκτά ζωή μόνο μέσω του ανθρώπου που τον παρατηρεί. Υπό αυτό το πρίσμα, στην ζωγραφική του Αμοργιανού  τέχνη και ζωή γίνονται ένα.
Στο βάθος κάθε πίνακα του θα βρούμε ένα υποκειμενικά οργανωμένο όραμα , μια αναλαμπή έμπνευσης που πηγάζει από το γεγονός ότι την κοινοτοπία την εμποτίζει  με το μεγαλύτερο πάθος, γεννώντας με αυτόν τον τρόπο  έργα  που ξεπερνάνε κάθε κατηγορία και χαρακτηρίζονται.

Στο καλλιτεχνικό στερέωμα  του είναι απαραίτητο το στοιχείο εκείνο που  τον κάνει να διακρίνεται  στην κυριολεξία . Πρόκειται για μοναδική εκδήλωση στην τέχνη διότι έχει κάτι καινούργιο, πραγματικά πρωτότυπο, καλά οργανωμένο. Κάθε εκφραστικό μέσο του αποδίδει  μορφικές αποκλίσεις, αφού υποτάσσει στο δικό του αισθητικό άρωμα. Πρόκειται για μια ομορφιά που συνδέεται με την εξέλιξη  και περιλαμβάνει τα στοιχεία που αποτελούν  ένα έργο τέχνης, όπως το σχήμα, το χρώμα, την σύνθεση, την διάταξη, την συνάρτηση, την ενότητα, το ύφος. Όλες αυτές οι ιδιότητες εξυψώνουν τα επιτεύγματα του Γιάννη Αμοργιανού  και  τους προσδίδουν διαχρονική αξία με ποιητικό αντικείμενο .Αποτελούν σταθμούς  με διάρκεια που κινούν το ενδιαφέρον του φιλότεχνου κοινού με το πλήθος και την ποικιλία των θεμάτων . Στιγμιότυπα  από χώρους  καθώς και πίνακες με φαντασιακό κρεσέντο, είναι ένα δείγμα ότι θέλει  να είναι πιστός σ΄ αυτό που βλέπει και που διεγείρει τις αισθήσεις του. Ο τίτλος της τωρινής έκθεσης του έχει σημειολογική σημασία καθώς εκφράζει την επιλογή του  να ζωγραφίζει τοπία με φως της ημέρας. Ακόμη και η νύχτα του είναι  φωτεινή . Τονίζει ότι το μυστήριο ξεκινά μαζί με τον ήλιο και το μυστηριώδες συχνά συγχέεται με το πολύχρωμο μοτίβο. Αναπαράγει και απεικονίζει μια πεμπτουσία αισθημάτων και αγωγής .

Στις παρούσες καταθέσεις του  κάθε  κατασταλαγμένο αντικείμενο  είναι  εκφρασμένο με την γνώση των κατακτήσεων του Γιάννη Αμοργιανού στο διεθνές πεδίο. Διαπιστώνουμε την  βαθύτερη αναζήτηση της κοσμοθεωρίας του αλλά συγχρόνως και την σπουδή του πάνω στα σπουδαία πρωτοποριακά κινήματα.

Όλα τα επιτεύγματα του είναι προορισμένα να δημιουργήσουν στους επισκέπτες όμορφα συναισθήματα και να συντελέσουν μέσω της προσφοράς  του στην βελτίωση της καλλιτεχνικής αισθητικής  και στους ρυθμούς των διαχρονικών αιτημάτων .

About Post Author