«Επικριτές έχουν παραπονεθεί ότι θυμίζει περισσότερο ‘τον Γκάντι με τακούνια’ ή ένα αγαλματίδιο από τα Όσκαρ – χωρίς όμως τη λάμψη του Χόλιγουντ – παρά την πριμαντόνα», έγραψε, μεταξύ άλλων, ο Guardian για το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας.

Το γύρω του διαδικτύου κάνει το νέο άγαλμα της Μαρίας Κάλλας στη Διονυσίου Αεροπαγίτου, με τις αντιδράσεις των χρηστών να είναι κάτι παραπάνω από επικριτικές.

Το χάλκινο δημιούργημα της καθηγήτριας γλυπτικής στη σχολή Καλών Τεχνών, Αφροδίτης Λίνη, φαίνεται ότι δεν άρεσε σε αρκετούς χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι δεν δίστασαν να υπογραμμίσουν την ομοιότητα του αγάλματος σε αγαλματίδιο από τα Όσκαρ ή ακόμα και στον… Μαχάτμα Γκάντι.

Τα ξένα μέσα δεν άργησαν να καταλάβουν τι συμβαίνει και γρήγορα ο διεθνής τύπος, με πρωτοστάτη τον βρετανικό Guardian, άρχισε να σχολιάζει το άγαλμα καθώς και τις αντιδράσεις γύρω από αυτό.

«Το 1,8 μέτρου έργο, το οποίο δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τις πιο υποτιμημένα ‘περιουσιακά στοιχεία’ της χώρας, δέχτηκε επικρίσεις ότι είναι κιτς, ανάρμοστο και, ακόμη χειρότερα, ότι δεν φέρει την παραμικρή ομοιότητα με τη ‘La Divina», αναφέρει ο Guardian στο άρθρο του.

Όπως προσθέτει ο Guardian, η αντιδράσεις που προκάλεσε το άγαλμα που τοποθετήθηκε στο αλσύλλιο της Ροβέρτου Γκάλι, απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου η Κάλλας είχε κάνει το ντεμπούτο της, οι αντιδράσεις ήταν θυελλώδεις, με τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να χλευάζουν το έργο μέσα από γελοιογραφίες.

«Επικριτές έχουν παραπονεθεί ότι θυμίζει περισσότερο ‘τον Γκάντι με τακούνια’ ή ένα αγαλματίδιο από τα Όσκαρ – χωρίς όμως τη λάμψη του Χόλιγουντ – παρά την πριμαντόνα», γράφει ο Guardian.

Το αμφιλεγόμενο άγαλμα δεν επικρίνει μόνο η κοινή γνώμη, αλλά και άνθρωποι από τον χώρο της τέχνης, όπως ο πρώην τραγουδιστής της όπερα και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών, Μιχάλης Μουσσός, σύμφωνα με τον οποίο «τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς καμία τραγουδίστρια της όπερας, ούτε καν μαθήτρια της Β’ τάξης σε μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος».

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την… απελευθέρωση της φωνής. Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει στην πραγματική ζωή, με τη στάση σώματος που οραματίστηκε η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί», κατέληξε ο ίδιος.

Η ανάρτηση του Guardian:

 

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours