του Λεόντιου Πετμεζά
Από τις 20 Ιουλίου εως τις 4 Αυγούστου 2024 διαρκεί η ατομική έκθεση με θέμα «η άλλη όψη του προσώπου» του ζωγράφου Salaheddine Bouanani με επιμέλεια της Βασιλικής Ξυλινά και υπό την αιγίδα του Πρέσβη του Μαρόκου στην Ελλάδα, στην Vasiliki – galerie d’art, Σταϊκοπούλου 50 και Φαβιέρου 1, στο Ναύπλιο.
Ο καλλιτέχνης λειτουργεί σε πολυδιάστατες κλίμακες, με διαφορετικές επιφάνειες και αυτούσια συναισθηματικά επίπεδα. Παρατηρώντας την τεχνική του βλέπουμε πως εισάγει σε αυτήν την σημασία της εικόνας με ματιά και έλκει. Η κάθε απεικόνιση του διαθέτει ένα θετικό πρόσημο που γεννιέται από εντάσεις με εξωτερικό πρόσχημα και εντείνει για την αποκάλυψη της αυτενέργειας . Οι συλλήψεις του συχνά προχωρούν στην διαδικασία της υπέρβασης, της άσκησης, των παραστάσεων και της συνθετικής οργάνωσης . Η τεχνοτροπία του καθοδηγεί τις χρωματικές μάζες .Η προσθήκη των υλικών του κινείτε επιδέξια και αυτόνομα απέναντι στις φόρμες και προς μια αναπαράσταση που φορτίζει την κατεύθυνση του περιεχομένου του . Η ενδελεχής διαλεκτική μελέτη της βίωσης του μεταφέρει τους θεατές σε ιδιότυπα μέρη. Οι συνθέσεις του αποτελούν μια πράξη εφαρμογής με μεταμοντέρνες αποκλίσεις που ενορχηστρώνονται σε αφετηρίες μέθεξης. Η υφή τους προκαλεί ανατρεπτικά την ενατένιση του υπάρχοντος χώρου-χρόνου. Στυλώνει μύθους με άψογη σχεδίαση και προβάλλει την παράθεση σε ενδοσκοπικές καταλήξεις .Ξεδιπλώνει σκηνές που κυριαρχούν ,ανασυνθέτουν και μετουσιώνουν την θέση της γραφής και την θέαση του αποτελέσματος. Στα παρόντα εκθέματα πρωταγωνιστούν τα διακριτικά χαρακτηριστικά που δείχνουν μια ταυτότητα με αυστηρότητα προθέσεων. Συνδέουν καλύψεις που υφολογικά εκπέμπουν πολυπρόσωπες εντάξεις . Με ευρηματική στερεότητα παρεμβαίνουν στις διαρθρώσεις. Οι οντότητες παρατακτικά διακρίνονται από την αρμονία των διαθέσεων και εντάσσονται σε ένα αδιάσπαστο σύνολο. Μετατρέπουν την έμπνευση σε συνέχεια της μνήμης. Μεθοδικά μεταλλάσσονται σε ολοκληρωμένες στάσεις με επάλληλες ζώνες δεξιοτεχνίας. Τα ιδεογράμματα του καλλιτέχνη εξάρουν αρετές που καταγράφουν το ένστικτο. Η σκηνική οικονομία τους εμπεριέχει την γραφική πρόθεση που φέρνει την αντίληψη της προοπτικής.Προσεγγίζουν την φωτοσκίαση και προσδίδουν στα επιτεύγματα χαρακτήρα νεωτεριστικής ανέλιξης .
Ο ζωγράφος Salaheddine Bouanani γεννήθηκε το 1972 στη Rabat του Μαρόκου, σε μια οικογένεια διανοουμένων που τον διαπότισαν με ανθρωπιστικές αξίες.
Η επαγγελματική του διαδρομή, καθότι φαρμακοποιός στη πόλη Asilah του Μαρόκου, του επέτρεψε να μεταμορφώσει το φαρμακείο του σε εργαστήριο και να ακροβατεί μεταξύ των δύο κόσμων του.
Είναι ένας πολίτης του κόσμου, του οποίου όμως οι δημιουργίες εκφράζουν το δέσιμο με την κουλτούρα της χώρας του και τον περίγυρό του.
Είναι ένας ευέλικτος καλλιτέχνης που πλέει στα ταραγμένα νερά του ασυνείδητου, δημιουργώντας έργα ανήσυχα.
Η ζωγραφική του έχει κάτι από τις αρκάνες της μαγείας όπου το φάντασμα θεωρείται συχνά ως μεσάζων, η απαραίτητη γέφυρα
μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και του κόσμου των νεκρών.
Εξ ου και η άμορφη, αποστεωμένη εμφάνιση : το φάντασμα είναι εκείνο το ον που, έχοντας χάσει την ουσία της πραγματικότητας, διατηρεί, ωστόσο, κάποια ίχνη της για να μην κατρακυλίσει ολοκληρωτικά στον αθέατο κόσμο.
Ο Salaheddine Bouanani έχει εκθέσει τα έργα του σε επώνυμες γκαλερί στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ισπανία , στο Βέλγιο , στο Μαρόκο και τώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ζει και εργάζεται στην πόλη
Asilah του Μαρόκου, που είναι κέντρο καλλιτεχνικής δημιουργίας και παρουσιάζει κοινά στοιχεία με το Ναύπλιο.