Οδήγηση μικρής μοτοσικλέτας με… δίπλωμα αυτοκινήτου φέρνει η κυβέρνηση!

Αντιδράσεις αναμένεται να προκαλέσει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που φέρνει νέα δεδομένα στους δρόμους καθώς ένας κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου (κατηγορία Β) θα μπορεί να οδηγήσει μικρή μοτοσικλέτα, έως 125 κυβικά εκατοστά!

Με λίγα λόγια, θα επιτρέπει σε έναν οδηγό αυτοκινήτου, που ίσως δεν είναι εξοικειωμένος με την οδήγηση ενός δικύκλου, το οποίο ως γνωστόν απαιτεί τελείως διαφορετική οδηγική εμπειρία και εξοικείωση για να κινηθείς με ασφάλεια, να αγοράσει και να οδηγεί μία μηχανή έως 125 κ.εκ, χωρίς να υποχρεούνται να κάνουν μαθήματα και να δώσουν εξετάσεις ικανότητας οδήγησης.

Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ’ αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Αντιδράσεις

Μάλιστα, ήδη εκφράζονται σοβαρές αντιρρήσεις καθώς εκτιμάται πως θα εκτινάξει τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Ο Πανελλήνιος Συλλόγος Εκπαιδευτών Οδήγησης ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

Ο κ. Ζωγράφος αναφέρε: «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

Πηγή:documentonews.gr

About Post Author

+ There are no comments

Add yours