Σε ηλικία 79 ετών πέθανε πριν από μερικές μέρες ο Μάικλ Απτεντ, ένας χαμηλών τόνων και περισσότερο εργατικός απ’ όσο έδειχνε Βρετανός σκηνοθέτης της φουρνιάς σκηνοθετών του νέου βρετανικού κινηματογράφου που αρχισε να αναδύεται στην δεκαετία του 1970.

Ο Απτεντ δούλεψε πάρα πολύ στον χώρο του ντοκιμαντέρ και της τηλεόρασης προτού παρουσιάσει την πρώτη κινηματογραφική ταινία του, «Καταζητούμενος λιποτάκτης» («The triple echo», 1972) . Είναι η ιστορία ενός φαντάρου (Μπέιζιλ Ντίκον) ο οποίος αναγκάζεται να μεταμφιεστεί σε γυναίκα προκειμένου να μην συλληφθεί – και εν τέλει αυτή η «άλλη» προσωπικότητα που έχει υιοθετήσει, του αρέσει.

Πριν περάσει στο Χόλιγουντ με την πρώτη αμερικανική ταινία του, η «Κόρη του ανθρακωρύχου» («The coal miner’s daughter», 1980) για την οποία η η Σίσι Σπέισεκ βραβεύθηκε με το Οσκαρ Α ρόλου, ο Απτεντ είχε σκηνοθετήσει την Βανέσα Ρεντγκρέιβ στον ρόλο της Αγγλίδας συγγραφέα Αγκαθα Κρίστι στο θρίλερ «12 μέρες μυστηρίου» («Agatha») που αναφέρεται στην εποχή που η Κρίστι, διάφορους μυστηριώδους λόγους είχε εξαφανιστεί από προσώπου γης.

Οι πόρτες άνοιξαν για τα καλά στο Χόλιγουντ μετά την επιτυχία της «Κόρης του ανθρακωρύχου» και στην δεκαετία του 1980 ο Απτεντ παρουσίασε αρκετές ταινίες: το θρίλερ «Εγκλημα στο Γκόρκι Παρκ» («Gorky Park»), μια από τος τελευταίες ταινίες του Λι Μάρβιν αλλά και την πιο γνωστή ταινία του «Γορίλλες στην ομίχλη» (Gorillas in the midst», 1988) για την οποία η η Σιγκούρνεϊ Γουίβερ προτάθηκε για το Οσκαρ Α’ ρόλου.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 ο Απτεντ σκηνοθέτησε μια ταινία Τζέιμς Μποντ, το «Ο κόσμος δεν είναι αρκετός» («The world is not enough») με τον Πιρς Μπρόσναν, ενώ μια ακόμη γνωστή ταινία του, ο «Κωδικός: Enigma» (2001) αναφέρεται στην προσπάθεια των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών να σπάσουν τον κωδικό του εχθρού κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (πολλά χρόνια αργότερα το ίδιο θέμα έγινε η πιο γνωστή ταινία «To παιχνίδι της μίμησης»).

Τα τελευταία χρόνια, πάντα δραστήριος, ο σκηνοθέτης ασχολείτο με τηλεοπτικές παραγωγές και η τελευταία ταινία του που είδαμε στον κινηματογράφο ήταν η «Συνομωσία» («Unlocked», 2017) με την Ναόμι Ραπάς.

Πηγή:tovima.gr

About Post Author

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours